Ας είμαστε ειλικρινείς. Κάθε φωτογράφηση σε ανδρικό περιοδικό περνάει πρώτα από επεξεργασία. Δεν είναι δα και κανένα τρομερό μυστικό αυτό. Το θέμα στα ανδρικά περιοδικά είναι ότι υπάρχουν γυναίκες οι οποίες χρειάζεται να τις επεξεργαστείς στο photoshop για να αφαιρέσεις ένα σημάδι ή να πειράξεις λίγο τα χρώματα και υπάρχουν και γυναίκες που χρειάζονται δυο μεροκάματα για να σώσεις τα ασυμάζευτα. Και μιλάμε πάντα για τα πρωτοκλασάτα μοντέλα και τις επώνυμες πρώτης γραμμής. Αυτές που άξιζαν να μπουν στο εξώφυλλο οιουδήποτε ανδρικού περιοδικού. Γιατί για τις γυναίκες που έμπαιναν στις μέσα σελίδες, δεν μπαίναμε καν στον κόπο να φωτογραφίσουμε κάποια η οποία θα ήθελε πολλή δουλειά για να σουλουπωθεί. Κι αυτό γιατί η επεξεργασία κόστιζε στο περιοδικό κάποια χρήματα παραπάνω. Γιατί να φωτογραφίσεις κάποια αν πρόκειται να σου κοστίσει παραπάνω;
Για τα εξώφυλλα όμως δεν είχες επιλογή. Ήθελες ένα πρώτο όνομα για να πουλήσεις. Και ας χάλαγες πολλά λεφτά για να έχεις ένα πολύ καλό make-up να κάνει κύκνο το ασχημόπαπο και έναν καλό photoshopά να σβήσει κυτταρίτιδες, κοιλιές και άλλα που δεν “έπρεπε” να δει ο τελικός καταναλωτής. Κι αυτό το πρώτο όνομα μπορεί να μην είχε σώμα μοντέλου. Το δυστυχές είναι ότι πολλές φορές, ακόμα και πρωτοκλασάτα μοντέλα, γυναίκες που θεωρείς ότι έχουν το ιδανικό σώμα, έβγαζαν τα ρούχα τους και άρχιζαν τα κλασικά: “αυτά θα τα σβήσετε ε;”, “μη με βγάλετε χοντρή”. Βλέπεις στην Ελλάδα τα φωτομοντέλα δεν νιώθουν την ανάγκη να τιμούν τον αναγνώστη, αλλά αυτά θα τα πούμε άλλη φορά.
Δεν θα είμαστε κουτσομπόληδες να σου πούμε ποιές είναι εκείνες που χρειάζονται καντάρια photoshop. Δεν θα ήταν σωστό άλλωστε. Θα σου πούμε όμως μερικές από τις γυναίκες που ήταν η χαρά του φωτογράφου και του γραφίστα. Γυναίκες που αν οι φωτογραφίες τους δημοσιεύονταν έτσι ακριβώς όπως τις τράβηξε ο φωτογραφικός φακός, θα πίστευες ότι υπάρχουν αψεγάδιαστες γυναίκες εκεί έξω.
Θα ξεκινήσω με την τελευταία μου ανάμνηση από φωτογράφηση στο κλείσιμο του περιοδικού MAX. Με την Όλγα Φαρμάκη να φωτογραφίζεται μπροστά από ένα ελικόπτερο και τον διευθυντή να αναρωτιέται αν έχουμε πειράξει τις φωτογραφίες ή όχι. Η Όλγα ούτε πριν έξι χρόνια, ούτε πριν τρία, ούτε πέρσι χρειάστηκε ποτέ τη βοήθεια του μάγου γραφίστα.
Το ίδιο η Έβελυν Καζαντζόγλου. Κοιτάς το υλικό από τον φωτογράφο. Κοιτάς και το δημοσιευμένο υλικό και λείπουν μόνο κάτι μικρά σημάδια. Γιατί φροντίζει εκείνη ώστε το σώμα της να είναι σε υψηλό επίπεδο και να μην χρειάζεται επεξεργασία. Ακόμα κι αν την βλέπεις να μην στερείται στη ζωή της. Ακόμα κι αν μετά την φωτογράφηση (από κάτω) στη Βουλιαγμένη κάτσαμε για σουβλάκια στον Ζάχο και βάφλα στο Waffle House.
Το ίδιο και η Σύλβια Παπαδάκη. Κάθε φωτογράφησή της πιο εντυπωσιακή από την πρηγούμενη. Η μετάβαση από τις σελίδες του Playboy στους καταλόγους μόδας ήταν επόμενη. Διατροφή; Δίαιτα; Γονίδια; Δεν ξέρει κανείς.
Ενώ για την Έφη Κυριακου ήξερες. Καθότι αθλήτρια, η Κυριάκου είχε πάντα τρομερό σώμα. Κι αν χρειάστηκε ποτέ επεξεργασία, αυτό ήταν για να “μαλακώσουν” οι μυς τους σώματός της.
Η Σάσα Μπάστα ήταν ξεχωριστή περίπτωση. Γιατί βρέθηκαν, εκεί σε ένα “κακό” σωματικά εξάμηνό της, πολλοί ειδήμονες να την κράξουν ότι έχει παχύνει. Με πειστήρια! Με βίντεο και φωτογραφίες. Η Σάσα πέρασε πράγματι ένα κακό εξάμηνο με διάφορα προβλήματα. Εξάμηνο στο οποίο έμεινε και μακριά από τις φωτογραφήσεις. Γιατί είναι από τους ανθρώπους που δεν έρχονταν μπροστά στον φακό αν υπήρχε ένα ψεγάδι στο σώμα. Από εκείνες που γκρίνιαζαν στον φωτογράφο αν οι λήψεις δεν ευνοούσαν να φανεί η γράμμωση τους σώματός της. Μέχρι την πρώτη της φωτογράφηση στο ΜΑΧ έλεγα ότι όλα τα μοντέλα θέλουν “φτιάξιμο”. Από τότε άλλαξα γνώμη.
Ειδική περίπτωση και η Χριστίνα Στεφανίδη. Μια γυναίκα με τόσο εμφατικές καμπύλες αλλά τόσο αδύνατη. Κάθε φορά η συζήτηση ήταν η ίδια. “Αδυνάτισες ρε συ” έλεγαν όλοι με τον φόβο ότι θα είχε χαθεί το σώμα της. Και κάθε φορά που γδυνόταν για χάρη του φακού συνειδητοποιούσες ότι οι καμπύλες ήταν εκεί. Αναλλοίωτες και αναντίρρητα ιδανικές.
Εκείνη που δεν περίμενες να είναι έτσι είναι η Νικολέττα Ράλλη. Και λέω ότι δεν το περίμενα γιατί παραήταν “κανονική” κοπέλα. Ήταν τόσο “girl next door” που ξέχναγες συμμετοχές στα καλλιστεία κλπ. Τα ξέχναγες μέχρι που γδυνόταν.
Και η λίστα συνεχίζεται. Με την Χρύσα Δρακάκη να νιώθεις ότι κοιμάται τραβώντας ιμάντες, την Έλενα Παπαβασιλείου να είναι έτοιμη για διαφήμιση γυμναστηρίου και την Κατερίνα Στικούδη, παρότι απομακρυσμένη από τις φωτογραφήσεις, να διατηρεί το σώμα της για τα video clip της.
Ίσως να αδικώ κάποιες που δεν συμπεριλαμβάνονται στην λίστα. Αλλά τολμώ να μιλήσω μόνο για εκείνες που έχω δει με τα μάτια μου μπροστά στον φακό. Εκείνες για τις οποίες πανηγυρίζαμε ότι η επεξεργασία θα είναι παιχνιδάκι. Εκείνες οι οποίες τιμούσαν το περιοδικό στο οποίο φωτογραφίζονταν και τον αναγνώστη που θα έβλεπε τις φωτογραφίες τους.
Πηγή: oneman
Πρόσφατα σχόλια